Mercedes-ontsteking EZS / EIS-reparatie

 Het elektronische systeem van Mercedes EIS / EZS is als het hart van een voertuig (Electronic Ignition Switch), maar soms lukt het ons niet veel moeite te doen. De hardware die de schakelaar is, is als een kleine socket in het dashboard om je sleutel in te voegen - alleen is het geen traditioneel ogende sleutel. Het is meer een plastic legostening met wat eruitziet als een infraroodpaneel aan de voorkant ervan dat in de EIS-aansluiting op het dashboard wordt gestoken. De sleutel heeft een sequentiële code om ervoor te zorgen dat het voertuig niet wordt gestolen. Het voertuig voert onmiddellijk een reeks testhandshakes uit om er zeker van te zijn dat de juiste sleutel is ingevoerd. Telkens wanneer de sleutel wordt ingevoerd, controleert het EIS-systeem de sleutel en vraagt ​​het ESL-systeem (Electronic Steering Lock) om te controleren of de juiste sleutel wordt gebruikt. Het ESL-systeem zal dan kijken of de motor-ECU (Electronic Control Unit) het ermee eens is dat dit de geautoriseerde sleutel is die wordt gebruikt. - Dan en alleen dan, als alle drie de besturingseenheden het erover eens zijn dat het de juiste geautoriseerde sleutel is die wordt gebruikt, zal het toestaan ​​dat de "Turn & Start" -functie wordt geactiveerd.

Mercedes-ontsteking veel voorkomende problemen

  • Kan de sleutel niet draaien
  • Kan de auto niet starten
  • Niet in staat om stuurslot te ontgrendelen
  • Kan de sleutel omdraaien - maar de auto start niet
  • Intermitterende contactsleutel fouten
  • Zal niet starten wanneer het koud is

Redenen voor het falen van EZS

  • Springen Starten terwijl de sleutel is ingedrukt
  • Stroomstoot
  • Lage accuspanning
  • Corrosie
  • Defecte chip

Al het bovenstaande kan geheugenverlies veroorzaken in de EIS-module en het kan niet worden gerepareerd of opnieuw geflitst met behulp van het Mercedes STAR-diagnosesysteem. Op dit punt zou u zijn geadviseerd om een ​​nieuwe eenheid aan te schaffen die zeer duur kan uitpakken bij het berekenen van de totale factuur met programmatie en arbeidskosten inclusief btw.   Een van de grootste problemen is de CPU-chip van Motorola die faalt, zelfs de nieuwere batch EIS-modules hebben dezelfde processor, dus het aanpassen van een nieuwe module lost het probleem niet helemaal op, het is hoe je op het voertuig let dat een groot deel speelt . Als de EIS-eenheid defect raakt, wordt de functie Turn & Start gedeactiveerd en wordt de module vergrendeld voor veiligheidsdoeleinden. Dit zal het starten van het voertuig stoppen. Het is zeer ongelukkig, maar ook een veel voorkomend probleem, omdat er vele redenen zijn waarom deze eenheden falen - de meeste zijn te wijten aan menselijke fouten. Enkele van de meest voorkomende redenen staan ​​hieronder:

De ontstekingsmodule opnieuw vervaardigen

Wij kunnen uw bestaande EIS Module-eenheid repareren en u veel geld besparen. We testen en repareren alle EIS-modules grondig om ervoor te zorgen dat we de fouten opsporen en volledig herstellen. Nadat uw EIS-module is gerepareerd, kunt u de sleutel plaatsen, draaien en starten zonder problemen. Voordat we de EZS aansluiten, zorgen we er altijd voor dat er aan alle voorwaarden voor de juiste stroomvoorziening wordt voldaan. Al onze gerepareerde producten zijn gedekt levenslange garantie.

BMW Key Cas Elv

Wat kunnen wij doen voor jou BMW ?

  • Verhelp eventuele problemen met de sleutel of startonderbreker voor uw BMW wanneer de auto niet start.
  • Los eventuele problemen met de toetsen van de afstandsbediening op wanneer ze niet werken.

BMW - Immobiliser en sleutelproblemen

BMW CAS-systeem startonderbreker storing

Beschrijving: Een defecte startonderbreker op de meeste BMW-modellen na 2004 moet worden vervangen door de zogeheten Comfort Access System-module die een groot aantal functies van de auto bestuurt. Vervanging van deze module betekent nieuwe sleutels en CAS System-sleutels zijn niet opnieuw programmeerbaar voor een nieuw systeem. We repareren alle CAS-startonderbrekingsproblemen zonder de sleutels te hoeven vervangen.

BMW EWS Startonderbreker storing

Beschrijving: Startonderbreker defect bij oudere BMW's met het EWS-systeem is gebruikelijk, het is een oud systeem en niets blijft eeuwig bestaan. De symptomen zijn meestal dat de motor niet over de kop slaat of, hij draait, maar de motor vuurt niet. Het vervangen van de startonderbreker doos met een tweedehands zal niet werken, plus uw sleutels zullen ook niet werken. We repareren alle EWS-problemen voor BMW's.

 

BMW Sleutelreparatie

Beschrijving: Als u problemen ondervindt met het niet op afstand vergrendelen / ontgrendelen van uw BMW of helemaal niet starten vanwege een sleutelstoring dan kunnen wij u helpen. Wij repareren alle problemen met de elektronische printplaat, defecte switches, plastic behuizingen, kapotte sleutelbladen enz. Er zijn geen problemen die we niet kunnen oplossen, dus u hoeft niets weg te gooien of een sleutel te vervangen als deze kan worden gerepareerd.

BMW Sleutelvervanging

Beschrijving: Als u de enige sleutel kwijt bent of als u een reservesleutel voor uw BMW nodig heeft, kunnen wij u helpen. Wij kunnen vervangende sleutels leveren voor de BMW 3-serie, 5-serie, 6-serie, 7-serie, x3, x5, z3, z4 enz. We kunnen sleutels voor uw BMW leveren met of zonder externe functies als u dat wenst. Wij leveren onze sleutels geprogrammeerd en geknipt voor uw BMW.

 

BMW ELV Stuurslot Storing.

BMW EIV-systeem. Latere BMW's met de cassettestijl hebben een volledig elektronisch stuurslot, dit komt door het feit dat er geen mechanische koppeling is tussen de sleutel en het stuurslot.

Helaas, zoals alles, kan dit systeem na verloop van tijd een storing ontwikkelen (waarbij je ofwel een geel of een rood stuurslotlicht krijgt). Negeer deze storingswaarschuwing niet, omdat dit ertoe kan leiden dat u terugkeert naar een voertuig dat niet start omdat het in de vergrendelde staat gefaald heeft. In dit stadium moet het voertuig worden hersteld voor reparatie. Het is veel gemakkelijker om dit probleem aan te pakken voordat het volledig vastloopt.

We hebben deze kwestie gezien met betrekking tot BMW E90, E91, E92, E93, E81, E82, E87, E88, E60, E61, E63 en E64. Zoals u kunt zien, is deze fout te zien in een groot aantal late BMW-voertuigen.

BMW's erkende reparatie is een vervangende stuurkolom en een factuur van vaak meer dan 800 Euro. Bij Chiptech hebben we nog een andere oplossing, we kunnen het voertuig uit deze vergrendelde toestand forceren, de bestaande fout resetten en wissen en ten slotte de CAS-regeleenheid (de belangrijkste beveiligingsmodule) updaten naar de nieuwste BMW-softwareversie. Dit alles voor een goedkope prijs (een behoorlijke besparing op BMW's vervanging van de stuurkolom). Contacteer ons voor een offerte!

We hebben er in de loop van de jaren letterlijk honderden van gezien. Geef een van de vriendelijke team een ​​oproep op ons contactpagina. We kunnen deze reparatie meestal voltooien terwijl u wacht als u ons personeel op het moment van boeking op de hoogte stelt. Vergeet niet dat het bezit van een BMW niet duur hoeft te zijn!

Renault card programming

Renault Remote Keys 1995 tot de huidige modellen 

Renault heeft sinds 1995 immobilisatie- en transpondertechnologie gebruikt, ze hebben in de loop der jaren een aantal systemen gebruikt. Het is een algemene mythe dat sommige dealers u vertellen dat alleen zij de sleutels en afstandsbedieningen op uw voertuig kunnen vervangen, in de meeste gevallen kunnen we dezelfde onderdelen leveren en het werk veel sneller en vaak veel goedkoper uitvoeren dan de autodealers.

 

Renault gebruikt verschillende afstandsbedieningen die er identiek uitzien, maar alleen de juiste afstandsbediening werkt op uw voertuig, wij bepalen het juiste onderdeel van het vin-nummer van uw voertuig.

Renault is weggegaan van de traditionele sleutel en de afstandsbediening en heeft deze systemen vervangen door een sleutelkaartsysteem, sleutelkaarten, hoewel een leuk idee, deze zijn vrij delicaat en niet zo robuust als traditionele sleutels. Kaarten kunnen breken wanneer ze in een strakke achterzak worden gestopt of zelfs als ze vallen, er zijn mensen die aanbieden deze te repareren, maar we raden dit af, omdat dit alleen normaal gesproken een oplossing voor de korte termijn biedt en vaak niet werkt, waardoor de kaart erger wordt , we kunnen alleen nieuwe kaarten adviseren.

Het meest voorkomende probleem is de streepjeskaart die niet wordt gedetecteerd en het voertuig weigert te starten, dit kan de kaartlezer van het voertuig zijn die fout is, maar meestal wordt de kaart naar de transponder op de printplaat van de kaart gebroken, wanneer dit gebeurt, een nieuwe kaart Is benodigd.

Renault-sleutelkaarten hebben ook last van het doorbreken van de toetsen op de afstandsbediening, in dit geval is de enige 100% oplossing om een ​​nieuwe sleutelkaart in het voertuig te programmeren.

Onze volledig voorradige servicewagens hebben een grote voorraad Renault-sleutels, externe sleutels, zodat we uw sleutelprobleem normaal dezelfde dag kunnen oplossen in slechts één snel bezoek.

 

Renault-sleutels en externe sleutels die wij aanbieden, omvatten;
• Originele OEM-afstandsbedieningen
• Originele OEM sleutelkaarten met 2, 3 en 4 knoppen (SOM)
• Originele OEM 3 en 4-knop Handsfree sleutelkaarten (SOM)
• Aftermarket 3-knops Megane en landschappelijke sleutelkaarten
• Aftermarket-afstandstoetsen
• Standaard niet op afstand bediende afgebroken sleutels